(Belasting) Reputatie

Reputatie is voor de meeste bedrijven één van de belangrijkste bezittingen . Het genereert business en u heeft er zowel uw klanten als credits mee verdiend. Maar wat doet u als uw reputatie op het spel staat? Stel dat uw onderneming online en via winkels chocolade verkoopt aan consumenten. Een journalist schrijft dat alle cacaoboeren om als leverancier aangemerkt te kunnen worden van een wereldwijd actieve concurrerende onderneming in de chocoladewereld, een bedrag moeten betalen aan een vennootschap die gevestigd is in een belastingparadijs. Daarnaast publiceren kranten dat arme boeren stelselmatig te veel moeten betalen om leverancier te mogen zijn. Ook uw onderneming zou belasting ontwijken over de bedragen die uw leveranciers aan uw onderneming betalen. Over een aantal weken begint het hoogseizoen voor de verkoop van chocolade en u begint zich zorgen te maken over de uitkomst van deze oplaaiende (maatschappelijke) discussie.

Andere journalisten vragen u om een toelichting, willen nadere informatie en eisen transparantie vanuit uw onderneming. Hoe gaat u communiceren met deze journalisten? Of zegt u hen zich met hun eigen zaken te bemoeien? Wat doet u als uw klanten hun chocolade bij uw concurrenten beginnen te kopen? Dat kan niet de oplossing zijn. Of wilt u op een andere manier met hen discussiëren? Maar hoe gaat u dat doen? Wij laten u ervaren wat er kan gebeuren!

contact